Hungerspelen - Suzanne Collins

Efter att ha hört folk prata om hur bra hela serien om Hungerspelen är i flera års tid hade jag blivit helt övertygad om att det här är en bok som jag skulle gilla. Nu när verkligen alla hypar både boken och filmen så kände jag att det var dags att läsa första delen. Men jag blev besviken. Den är bra, den är spännande(läste ut den på bara några dagar för att jag inte kunde sluta läsa) och den är välskriven. Men inte mer, den har en förutsägbar handlingen och språket är inte fantastiskt på något sätt. Sjukt överskattad. Dock så gillar jag att det inte är några som helst könsroller(!).

Enda anledningen till att jag eventuellt kommer läsa del 2 och 3 är för att jag vill veta vem Finnick är pga Joey Graceffa…

 

Ett tillägg, jag måste bara säga att översättningen på may the odds be ever in your favor till må oddsen alltid vara er gynnsamma är otrolig ful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0